keskiviikko 13. tammikuuta 2016

Tervehdys täältä lumisateen keskeltä. Tai ehkä sadetta kuvaavampi sana, olisi lumen leijuminen alas pikku hiljaa. :)
Vaikka lunta tuli jonkin verran eilenkin, niin eipä sitä ole vielä juurikaan maassa. En mä sitä kasoittain toivokaan, mutta sen verran, että lapset pääsis rakentelemaan lumiukkoja ja pulkkamäkeen. Luistelukentät on onneksi jo käytössä ja niitä meidän pojat ovatkin kyllä ahkerasti käyttäneet. Kävi jopa mielessä, uskaltaiskohan sitä itekin kokeilla, mutta en oo vielä ihan vakuuttunut :)

Pakkanen on kuulemma taas kiristymään päin, mutta toivottavasti ei sentään sellasiin lukemiin , missä kävi . Tällaiselle ainaiselle palelijalle, se on ehdottomasti liikaa, kun pakkaslukema alkaa lähentyä enemmän kolmasta, kuin kakkosta..
Tänään mä olen saanut kuitenkin viettää vapaapäivän kodin lämmössä ja lämpöä onkin kuulkaas riittänyt. Kylmyys oli kurjasti tunkenut sisään ja pyysin eilen miestä VÄHÄN lisäämään lämpöä. Saunottiin ja lämmitettiin vielä takkaakin illalla ja kyllä, tuli taloon lämpöä.. Aamulla sisämittarissa +27astetta. Huh, että on kuuma. Lattiat oikein hohkaa lämpöä, joten ei tarvitse ainakaan palella :)  No onhan tämä totta puhuen liikaa, mutta kai se tästä taas tasoittuu..

Eilen vaihdoin yläaulaan vähän vaaleammat verhot. Mä kovasti haluaisin tännekin jotain muutosta, mutta näillä toistaseksi mennään. Pentikin Henrietta tuoli ja rahi, on olleet mulla jo pitkään haaveissa, eli nämä klik klik. Katsotaan muuttuuko mieli, ennen kuin saan hankittua :)





Ihanat tulppaanit ovat taas täällä.Tosin olen yllättynyt, kuinka vaikeeta on ollut löytää valkoisia ja hennon vaaleanpunaisia. Ei oota on myyty monessa paikassa. Nämä nyt meni lähimmäs sitä mitä hain.

Mukavaa talvipäivää!



Ps. Laitoin aamulla pataleipä taikinan kohoomaan. Toivottavasti huomenna saadaan aamusta, herkullista, lämmintä leipää.

4 kommenttia:

  1. Kauniilta näyttää, olen itsekin ihaillut tuota Henrietta tuolia ja rahia, ne ovat kyllä upeita :))

    VastaaPoista
  2. Täällä leijuu sakeasti mutta ei tota vielä lumisateeksi voi kutsua. Sain vuoden ekat tulput äsken tulppaanikimpun muodossa, kukkakaupasta oli löytynyt sitruunankeltaista ja pinkkiä kimppuun.

    VastaaPoista
  3. Ihania kuvia! Ja nuo tulppaanit on niin kauniita.

    VastaaPoista
  4. Voi kuinka kaunista sinulla on siellä. Olen ekaa kertaa sun bolobissa ja liityin heti lukijaksi. Ois kiva jos tulisit kylään Aurinkokujallekkin.

    VastaaPoista